Подготвителна група

Към шестгодишна възраст при децата настъпва промяна, която се изразява външно под формата на издължаване на крайниците и смяна на млечните зъби. Детето влиза в играта с предварително поставена цел, а в поведението му към възрастния се появява уважение, от пример за подражание той се превръща в обичан авторитет. Рудолф Щайнер обяснява, че настъпилите промени са резултат от това, че жизнените сили са свършили своята работа по индивидуализиране на физическото тяло. Сега тези сили са на разположение на мисълта, детето вече е готово за процеса на учене.

Detska_tuchem_stancheЗа да бъде ученик, то трябва да е развило въображение (способността за вътрешно изграждане на образи е необходима за процеса на учене), способност за концентрация (изгражда се в детството при правилно редуване на свободни и концентриращи дейности), двигателна гъвкавост (при хармонични движения и при богатство от опитности за грубата и фината моторика, тя води до душевна свобода), способност за словесен изказ и външно равновесие (то помага на детето да се ориентира в пространството и е знак за вътрешно равновесие).

В подготвителната група се работи върху развитието на изброените по-горе способности чрез много практически дейности, ритмични игри, работата със сетивата, художествени дейности (рисуване, моделиране, музика), измисляне и разказване на приказни истории, драматизации и театър. Чрез двигателните игри децата разпознават вътре, вън, отпред, отзад, а сортирайки, подреждайки и броейки естествени предмети като жълъди и кестени, те използват математическия език по естествен начин. Децата биват поощрявани да разказват със собствени думи приказки, които разиграват с кукли. Така чрез разказ и диалог, те развиват словесни умения. Практическите дейности като шиене, тъкане, плетене на пръсти развиват координацията между ръката и окото и способността за ориентиране, необходима за процеса на писане.

Дневен ритъм

08:30 – 09:00 ч.Пристигане
08:40 – 09:40 ч.Свободна игра и основна дейност за деня
Основната дейност в зависимост от деня от седмицата е:

  • понеделник – рисуване с акварел;
  • вторник – работа с вълна и природни материали;
  • сряда – моделиране с пчелен восък;
  • четвъртък – месене на хлебчета;
  • петък – почистване на детската градина или екскурзия в гората.
09:40 – 10:00 ч.Децата заедно с педагозите изпяват имената на всички; прибират с песничка играчките в стаята; тоалетна и миене на ръце
10:00 – 10:20 ч.Игра с пръсти, поздрав, стихчета и песни с жестове
10:20 – 10:50 ч.Сутрешна закуска
Закуската е различна всеки ден от седмицата:

  • понеделник – ориз със стафиди;
  • вторник – ечемик със сирене;
  • сряда – просо с орехи;
  • четвъртък – ръжени хлебчета, които децата месят сами;
  • петък – мюсли (овесени ядки и плодове).

Следва подготовка за излизане на двора, почистване на масата, тоалетна и обличане.

10:50 – 11:20 ч.Сутрешни занимания
11:30 – 12:25 ч.Игра на двора
12:25 – 12:30 ч.Прибиране от двора
След прибиране от игра на двора, децата ползват тоалетна, мият ръцете си, а педагозите им раздават вода за пиене
12:30 – 13:00 ч.Приказен кръг
Време за приказка, рождени дни и празници
13:00 – 13:30 ч.Обяд (седмичното меню от фирмата за кетъринг се поставя на видно място в антрето на предучилищната група на първия етаж).
13:30 – 13:40 ч.Приготвяне за следобеден сън
Миене, тоалетна и приготвяне за следобеден сън
13:40 – 15:40 ч.Следобеден сън / следобедни занимания
15:40 – 16:00 ч.Ставане от сън и подготовка за следобедна закуска
16:00 – 16:30 ч.Следобедна закуска
16:30 – 18:00 ч.Игри и изпращане на децата
Играта на двора или вътре в помещенията се организира в зависимост от времето