Всички знаем, че цветовете наоколо влияят на емоциите ни, на настроенията, чувствата, възприятията, дори начина ни на мислене. За децата това важи с още по-голяма сила. Затова, изборът на подходящи цветове за класната стая е от голямо значение. Добре подбраните цветове ще подпомогнат учениците да се чувстват комфортно в нея, да се съсредоточават върху учебния материал и поставените им задачи, и да бъдат в добро настроение през целия ден.
Според валдорфската педагогика, подходящият преобладаващ цвят за класната стая е свързан с възрастта на децата и етапа в развитието, на който се намират. Освен това, стените във валдорфските училища и детски градини са винаги в преливащи меки цветове, и изглеждат все едно някой си е играл да изрисува един лист с четка и водни боички. Разбира се, освен стените, в цялостната цветова схема на стаите влизат завесите, картините, украсите и др.
Помещенията в детската градина и предучилищната група са боядисани в нюанси на розово-прасковеното. Тези цветове създават усещане за уют, топлина, нежност, приемане, така необходими за комфорта на най-малките. Освен това, тези цветове отразяват вътрешния свят на децата, изпълнен с фантазии и хармония.
В първи клас, плавно отиваме към розово-жълтата гама. Първокласниците все още се намират в света на своята фантазия, но пред тях вече стои задачата да усвояват и учебен материал, и да останат съсредоточени по време на главния урок и сръчностите.
Във втори клас цветовете са почти същите, с повече превес на жълтото. Второкласниците все повече имат нужда от външно изразяване на своите емоции. Приятелството и общуването с връстниците имат първостепенно значение за тях.
В трети клас, цветовата гама е жълто-златистото. Децата в този момент имат нужда от себеизразяване и подчертаване на своята индивидуалност.
В четвърти клас, цветовете са златисто-зеленото. Тези цветове помагат на детето да се „заземи“, да остане спокойно и съсредоточено. Помагат му и да изучава предмети като история, география и др., които се появяват за първи път в учебната програма.
С нарастването на възрастта, цветовете започват да включват различни вариации на синьото. Този цвят подпомага вътрешната работа, развитието на вътрешния свят и мисленето.
В пети клас, цветовете са зелено-синьото. Тези цветове благоприятстват развитието на подходяща нагласа за изучаване на естествени науки, като биология и химия.
В шести клас, цветът е синьото. Този цвят е свързан с усвояване на учебен материал като физика, математика и др.
В седми и осми клас, цветовете стават по-наситени и дори тъмни. Гамата е лилаво-люляково-пурпурна.
Красивите преливащи цветове са запазена марка на валдорфските училища по целия свят, и допринасят за уютната атмосфера, така характерна за тях.