Училище
Обучението във Валдорфско училище „Проф. Н. Райнов“ се провежда в съответствие с принципите на валдорфската педагогика, като същевременно отговаря на образователните изисквания на Министерство на образованието и науката.
Главен урок


Епохи

Чужди езици
Чуждоезиковото обучение е важна част от валдорфската учебна програма. Децата в предучилищната група изучават по един чужд език (английски), а от първи клас в програмата се добавя и втори чужд език (немски език). Като част от извънкласната си програма децата могат да добавят и допълнителни часове по езици или да изучават и нов език.
Изкуства
Изкуствата също са важен и силно застъпен елемент от валдорфската програма. В часовете по рисуване децата творят с восъчни и сухи пастели, акварелни бои, въглен и др. материали.
В часовете по музика децата се учат да пеят и свирят на един или два инструмента в зависимост от възрастта си. Още от подготвителните групи в седмичната програма на децата са включени часове по народни танци. Първокласниците започват изучаването на инструмент с упражнения по пентатонична флейта, а от втори клас свирят на блок флейта. Много от децата учат факултативно и втори музикален инструмент. От четвърти клас децата имат и часове по актьорско майсторство.
Изкуството присъства при нас във всички часове по всички предмети. Например, по време на сутрешното кръгче, с което учениците се настройват за пълноценна работа в клас, има и свирене на флейта и пеене. Работата по време на главния урок също е свързана с рисуване и творчество, преплетено с академична работа. И, разбира се, да не забравяме изкуството на вълшебно красивите валдорфски учебни дъски, с които учителите вдъхновяват децата да работят активно за усвояване на учебния материал.
Занаяти
Занаятите учат децата да се концентрират добре докато не приключат напълно със своята задача, а имат положително въздействие и върху цялата нервна система. Занаятите развиват така необходима за правилното изписване на букви и цифри фина моторика. В зависимост от възрастта на учениците, при нас те се занимават с плъстене на вълна, плетене, шиене, моделиране с восък или глина, скулптура и дърводелство.
Проекти
Работата по проекти е отличен начин децата да учат чрез действие и правене. Насърчава се използването на естествени материали като вълна, дърво, восък, картон, камъчета, мидички, клончета и др. В зависимост от възрастта и по различните предмети/уроци-епоха децата получават различни задания, например: изработване на макетни къщи по епоха „Древно строителство“, изработване макет на България за епоха „Човек и обществото“, създаването на билбордове, представящи различни държави от изучавания континент по „География“ и др. Проектната работа може да бъде индивидуална или в екип.

Градинарство
В нашата Зелена градинка, която сътворихме заедно с децата, родителите и доброволци, децата учат чрез преживяване. През различните сезони, децата участват в различни дейности от биоземеделието: посяване на семена, разсаждане, мулчиране, торене, поливане, събиране на реколтата и др. През летния сезон, по време на откритите класни стаи по биоземеделие, децата научават повече и за биологичното равновесие. В тези часове се включват елементи от биология, математика, чужди езици и др.
Вижте още и: Извънкласни дейности.

Вижте още и: