Skip to content

Категория: Валдорфска педагогика

Олимпийски игри по валдорфски
Нашите петокласници участваха в Олимпийски игри по древногръцки модел.
Прочети
Представяне на книгата „Радостта от преподаването“ от Кр. Вилхерт
Излезе на български книгата „Радостта от преподаването“ от Кристоф Вихерт, валдорфски възпитаник , дългогодишен валдорфски учител и ръководител на Педагогическата секция при Гьотеанума в Дорнах.
Прочети
Чрез красотата към истината в математиката
За да открием истините в математиката, трябва да търсим красотата, която да разпали нашия интерес и да стимулира мисълта и волята ни. Така твърди математикът и валдорфски педагог Рон Джарман.
Прочети
Защо децата във валдорфските училища свирят на флейта?
Свиренето на флейта подпомага развитието на фината моторика, чувството за ритъм, работата в екип и още много.
Прочети
Пътят от зрънцето до хляба – знаят ли децата ни от къде идва храната на трапезата?
Съвременните деца са откъснати от връзката си с живата, истинска храна. Третокласници и четвъртокласници във Валдорфското училище изучават пътя на храната в епоха "Древно стопанство и земеделие".
Прочети
Предучилищната възраст: във вихъра на прехода между свободната игра и съзнателното учене
Предучилищната възраст (5-6 години) е преходна за децата – от първия седемгодишен период, те постепенно навлизат във втория седемгодишен. Сега им предстои сериозната задача да се подготвят за първи клас в училище.
Прочети
Ритъмът: жизненоважен за здравословното развитие на малкото дете
Вътрешните ритми при малкото дете не са балансирани, затова важността на външните ритми е голяма. Прочетете повече как да изградите здравословен ритъм в ежедневието на детето.
Прочети
Как е създадена първата валдорфска детска градина, Щутгарт – 1926 г.
Поглед назад към първата създадена валдорфска детска градина.
Прочети
Валдорфските тетрадки – произведения на изкуството
Децата във Валдорфското училище създават изкуство в своите тетрадки всеки ден. Академична работа и изкуство се преплитат във всички часове по всички предмети.
Прочети
Валдорфският педагог: за душата на един учител
„Не забравяйте това, че учителят е човек на инициативата, че той никога не трябва да се отпуска, това ще рече винаги да е напълно съзнателен за онова, което прави в училище, за това как се държи с учениците. Това е първото: учителят трябва да бъде човек на инициативата и в големите, и в малките неща.“ Рудолф Щайнер
Прочети